Wednesday, April 23, 2014

Gardening.

 
 
 
 

My Mama's always been in to gardening, and still is.
As a kid I found it fun to dig around for potatoes or eat a plum directly off a tree, actually getting down and dirty didn't appeal to me though, especially in my teen years.
This all changed when I lived in Portland though.
Before that, I also had a small herb garden, but never thought I could grow my own produce.
In Portland, everyone and their dog (or goat, or chicken) seemed to have a garden. 
Tomatoes, squash, berries, loads of different fruit trees. 
I loved it. 
So when I moved to Munich and got to live in a house with a garden I started toying with the idea to plant and cultivate my own veggies, fruits and herbs.
We actually have already got two plum trees, an apple tree and loads of blackberries.
My additions will include kale, rocket, sweet potatoes, red currants, rhubarb and a whole long list of other veggies and especially herbs.
I'll keep you guys updated with the progress of this project. 

I can't wait to bake with my own garden's offering: how does blackberry pie, apple crumble, rhubarb meringue, tomato tart, kale salad and and and… sound?


Meine Mutter war schon immer Garten-affin, und ist es immernoch.
Als Kind fand ich's grossartig nach Kartoffeln zu graben oder eine Pflaume direkt vom Baum zu essen, aber sich richtig dreckig zu machen hat mich nicht gereizt, besonders nicht als Teenager.
Das hat sich aber alles geändert als ich letztes Jahr nach Portland gegangen bin.
In Portland hatte gefühlt jeder Mensch (gern mit tierischem Anhang, sei´s Hund, Huhn oder Ziege) einen Garten.
Ich hab´s geliebt.
Und als ich dann nach München gezogen bin und in einem Haus mit Garten unterkam, habe ich angefangen mit der Idee zu spielen meinen eigenen Garten anzubauen und zu kultivieren, mit Gemüse, Obst und Kräutern.
Wir haben sogar schon zwei Pflaumenbäume, einen Apfelbaum und viele Brombeersträucher.
Mein Beitrag wird noch Grünkohl, Rucula, Süßkartoffeln, rote Johannisbeeren, Rhabarber und eine lange Liste weiterer Gemüsesorten und Kräuter umfassen.
Ich werde euch auf jeden Fall mit diesem Projekt am Laufenden halten!

Ich kann´s kaum erwarten mit dem zu backen was der Garten dann zu bieten hat: wie hört sich den Brombeer Pie, Apfel Streusel, Rhabarber Baiser, Tomaten Tart, Grünkohl Salat und und und… an?